![]() |
| Ads Board | ||
![]() |
||
|
|||||||
| Tekniske tips postes her Alt ifra lodding av rør til mekaniske løsninger |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#21 |
|
RC Fusion Power NOW!
![]() Medlem siden: Sep 2008
Sted: Skedsmokorset
Alder: 37
Meldinger: 4,603
|
Ser ikke ut til at du faller så langt da Bent...
MOO-tor Cleaner og Degreaser fungerer bra det. Går kanskje litt mye av dette på ting som er brukt, men det renser godt. Blir sølete, men det er jo meningen ![]() MOO-slick likte jeg godt. Denne bare smører opp, men det fungerte skikkelig bra. ![]() ![]() Det var ikke noe problem å rense f.eks. kulelager som var nye, men godt brukte ting var litt værre uten å demontere. Men begge produktene anbefales.
|
| Sponsored Links |
| Sponsored Links |
|
|
#22 |
|
Team Moo-Volution
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden: Jan 2006
Sted: Vestby
Alder: 36
Meldinger: 2,705
|
Bare ett lite spørsmål.
Hvorfor skal du rense kulelagere som er nye ? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
RC Fusion Power NOW!
|
Svaret på det er relevant til hva slags type bil.
En crawler eller annet "saktegående" kjøretøy så er ikke det nødvendig. Men for "hurtiggående" kjøretøy, så går kulelagrene lettere rundt hvis man fjerner "orginalt" fett inni kulelagrene. Det var stor forskjell selv på nye kulelagre som jeg brukte på M-03. Det hjalp virkelig på Slash'n min også. Mens på skalabiler eller crawlere så ser jeg ikke nytten, bortsett fra akkurat det å rense og smøre opp.
|
|
|
#24 | ||
|
The head EU COW
![]() Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 436
|
Sitat:
Begynner du med å smøre med Moo-Slick fra de er nye vil også den nye møkka sitte dårligere ![]() Sitat:
![]() Bare å fortsette å bruke disse så vil fremtidige rense/smøre jobber bli mye mindre grisete og gi bedre resultat ![]() Godt å høre at du er fornøyd da ![]() Bent
|
|
|
|
#25 | |
|
The head EU COW
|
Sitat:
Det er faktisk bare en fordel å få fjernet den opprinnelige oljen i lagrene og erstatte den med Moo-Slick. Smører og ruller bedre, samt tiltrekker seg mindre møkk ![]() Kalles vel vinn-vinn det ![]() Bent
|
|
|
|
#26 |
|
RC Fusion Power NOW!
|
Da har jeg brukt disse avhengighetsmidlene til Bent og er veldig fornøyd.
Den smøring er utrolig kjekk utover parkett. Da er det ingenting som sitter fast... Men fra spøk til revolver. Smøringen er knall. Kulelager går utrolig lett etter en gjennomgang med den gugga der. MOO-Cleaner er også helt gull. Renser som bare det. Det som er litt kjipt er at det går altfor mye av den til den prisen. Kommer ikke til å ha råd til å drive med den i lengde. Det blir billigere å kjøpe nye kulelager enn å kjøpe ny MOO-Cleaner hele tiden. Hadde man fått 2 for den prisen så blir det anderledes. Men jeg antar at da går han med tap.
|
|
|
#27 | |
|
The head EU COW
|
Sitat:
![]() Og ja......med "Ta 2 betal for 1" så er det VELDIG dårlig butikk ja for meg vel å merke ![]() Men jeg har laget noen pakker med litt rabatt da (for storbrukerne) Corral Pac 10% off Mix Pac 15% off Kan jo selvfølgelig også vurdere å lage pakker med mix selv produkter kanskje ? Eneste er at det blir en utfordring på lagersystemet......hmmmm Bent
|
|
|
|
#28 | |
|
Team Moo-Volution
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Medlem siden: Jan 2006
Alder: 36
Meldinger: 2,705
|