+ Svar på tråd
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Gelande 2 Landcruiser

Medlem siden
    Jun 2018
    Sted
    Mosjøen
    Alder
    41
    Meldinger
    9

Standard Gelande 2 Landcruiser

Ser det er lite aktivitet her på siden, så da får jeg prøve å bidra med min bil :-)
    Kjøpte en Gelande2 Landcruiser RTR i vinter. Den var etter mitt syn heller en halvfabrikat enn en RTR da...

Har modifisert en god del for å få den sånn som jeg vil ha den.
    Orginalhjulene var alt for små og med lite grep. Bare en av demperne hadde olje i... Alt for høyt giret, og motor/speedcontroller skriker som en stukken gris!
    Men et meget forseggjort karrosseri. En flott modell :-)
    Prøver ut forskjellige dekk, og synes både RC4WD Goodyear Wrangler MT/R og Axial sine Maxxis kler bilen godt. Sistnevnte har alt for myke "foams" for denne tunge bilen, så de måtte få nye Deuce's Wild Single Stage 1.9 Pitbull Mad Beast Foams fra Crawler Innovations. De fungerer MYE bedre!

Nytt pinion-gear med 11T isteden for de orginale 14T hjalp en del på crawler-egenskapene, men ikke nok
    Så motor og speedcontroller ble røsket ut og erstattet med en CrawlMaster Pro 540 20t/TorqueMaster BR-XL ESC fra Holmes Hobbies. Med 11T pinion og 3S batteri er dette en nydelig combo! Svært fine crawler-egenskaper og rikelig toppfart.
    Bilen har også fått fjernstyrt winch, lys-kit, decal-kit og innerskjermer fra RC4WD.
    Styreservoen er erstattet med en Savox 1210SG.

Neste prosjekt tror jeg blir nye dempere og fjærer... de orginale er litt for stive og gir lite flex.

Nok prosa, nå litt bilder:

Roger

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Akershus
    Alder
    44
    Meldinger
    2,363

Standard

Flott bil du har der
    Paul-Erik Bastiansen 1974

Medlem siden
    Dec 2012
    Sted
    På bygda
    Meldinger
    119

Standard Gelande 2 Landcruiser

Den var utrolig fin. Riktig farge hadde den også. Må ha en sånn en gang.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Lonesome Scaledude PaalAa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    OSLO City of rocks and rolls
    Alder
    59
    Meldinger
    4,491

Standard

Herlig Cruiser det der, og flotte bilder!

RC4WD Team Driver.

I can't break the rules, I make them!

Medlem siden
    Jun 2018
    Sted
    Mosjøen
    Alder
    41
    Meldinger
    9

Standard

Takk for tilbakemeldinger! Det er en fin scala-bil ja, og veldig lik orginalen.
    Postet noen bilder av den på facebook her om dagen, og det er mange som tror det er en full-size bil hehe
    Roger

Medlem siden
    Jun 2018
    Sted
    Mosjøen
    Alder
    41
    Meldinger
    9

Standard

Fant et sett med komplette dempere fra Axial SCX10-2 på ebay, som jeg har montert på Landcruiseren i kveld.
    De orginale demperne syns jeg gir litt for lite flex, særlig foran. Og så klistrer de seg fast når bilen ikke har vært i bruk på ei stund... irriterende.
    Axial-demperne er betydelig mer bevegelig og klistrer seg ikke fast.

De er fyllt med 30WT olje og er noen mm lengre enn RC4WD sine, og sammentrykt er de noen mm kortere.
    Så en får litt lengre fjæringsvei med disse.

Demperne til venstre på bildet har litt stivere fjærer, og sitter foran på Axial, siden denne er tyngre foran.
    Landcruiseren er litt tyngre bak, så jeg måtte sette de stive fjærene bak.
    Bilen har nå betydelig bedre flex, men den er så myk at den krenger godt over ved gasspådrag bortover stuegulvet!
    Gjenstår litt finjustering, så får vi ut og teste :-)

Roger

Medlem siden
    Jun 2018
    Sted
    Mosjøen
    Alder
    41
    Meldinger
    9

Standard

Endte opp med å bruke Axial-dempere kun foran. Måtte sette på de stivere orginaldemperne bak igjen, for at bilen skulle rette seg opp igjen etter flexing...
    Det ser ut til å være en grei kombinasjon.
    Har flyttet batteriet helt fram (hurra for små batterier!) oppå styreservoen under panseret, for å få bilen litt mindre baktung.
    Limte noen blylodd på undersiden av støtfangeren også... alle monner drar.

Så har RC4wd kommet med en ny transferkasse som gir "overdrive" på framakselen. Dvs at framhjulene går litt fortere enn bakhjulene.

Det , sammen med litt mer vekt på framhjulene, hjalp enormt på svingradius og framkommelighet i terrenget.
    Måtte fram med dremmelen for å lage plass til den. Både batteriplata og traversen måtte freses litt på for å få den på plass.
    En kan bestille en ny travers som kassa passer i, men en skal jo forsvare innkjøp av verktøy også hehe
    Roger

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine