+ Svar på tråd
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 24

Tråd: Doom's Vaterra Twin Hammers

AngelowDoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2013
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    670

Standard

Har brukt modelsport i England
    Roads? Where we're going we don't need...roads.

Terje.Helle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2015
    Sted
    Kolbotn
    Alder
    45
    Meldinger
    336

Standard

Skal bli bedre! Hentet et TH kit igår for å få litt liv i leieren. Tar nok fortsatt 1 sesong før Smallsize får ting på stell. De får inn 4stk Ascender den 14 april (ensjø). Kittet er gromt. Skal satse på vaterra framover. Problemet er ofte at ingen hos forhandlere av crawler kjører selv.
    T.helle

Bowler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2014
    Sted
    Oslo
    Alder
    48
    Meldinger
    646

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Terje.Helle Vis post
    Skal bli bedre! Hentet et TH kit igår for å få litt liv i leieren. Tar nok fortsatt 1 sesong før Smallsize får ting på stell. De får inn 4stk Ascender den 14 april (ensjø). Kittet er gromt. Skal satse på vaterra framover. Problemet er ofte at ingen hos forhandlere av crawler kjører selv.
    Det har jeg skjønnt.

Var innom SmallSize Ensjø for en stund siden, den ene selgeren der sikla rått på en Tamiya Bruiser og spurte meg om hva jeg synes.
    Måtte bare fortelle at jeg ikke hadde helt kjennskap til denne men at jeg hadde skrudd litt på en High-Lift
    Han lurte på hva jeg kjørte og vi kom inn på temaet servoer, han skjønnte ikke hvorfor jeg måtte ha servoer som trekker 20kg+

Men heldigvis er de ærlige og sier at dette har jeg ikke peiling på når man kommer til skala/crawlere.
    Stig Jordet c,")
    ---
    Axial SCXHR, Traxxas TRX-4, MST CMX

AngelowDoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2013
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    670

Standard Doom's Vaterra Twin Hammers

Sitat Opprinnelig postet av Terje.Helle Vis post
    4 stk! Det var da voldsomt har jo nesten like mange selv. Har 3 stk Ascender og eg liker dei godt, i mine øyne et mye bedre utgangspunkt til scala bygg enn scx. Men for sportsman bygg og trailbiler som en har planer om å crawle mye med er nok scx et bedre alternativ pga mere oppgraderings alternativer, spesielt når det gjelder giring.

Men smallsize fikk jo inn en haug med bestillinger på ascender på Black friday. 3 av mine venner bestilte på det tilbudet, men det tok nesten 4mnd før dei kunne levere. Noen ble lovet RTR i stedet pga den kom raskere. Men det heller stemte ikkje, trur ikkje dei har fått en eneste RTR enda.

RTR ascender, nye v2 twin hammers og kit twin hammers er jo ikkje å finne på siden deres, så da kan jo dei ikkje forvente å selge noe av dei heller.

Men blir punden litt billigere så er det godt sannsynlig eg bestiller meg en v2 Twin Hammers.
    Min nevø liker ihvertfall meget godt sin, og eg har satt i en litt mer crawling orientert combo i min, så før sjå kor det går. Har ikkje behov for så mye fart så lenge vi ikkje har noen U4 lignende bane.

Terje.Helle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2015
    Sted
    Kolbotn
    Alder
    45
    Meldinger
    336

Standard

Er desverre bare en som har greie på bil på ensjø. Men ingen erfaring med crawler. Skal nok sørge for at han lærer det meste i løpet av sommeren. Nettsidene til smallsize har jo vært et tragisk kappitel, men det kan ikke de ansatte i butikkene noe for. Er nok ikke mange som skjønner seg på crawler hvis man ikke har kjørt endel. Har man aldri kjørt med en skikkelig servo, vet man jo ikke helt hva bilen duger til. Det er mange som kan bil, men er blanke når de kommer til crawlere.
    T.helle

AngelowDoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2013
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    670

Standard

Synst synd på min Twin Hammers som ikkje har fått lufta seg på månedsvis, så

BANG!

PHOTOBOMB!

AngelowDoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2013
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    670

Standard Doom's Vaterra Twin Hammers

Ahhhh for en bil 😄
    Blir bare mer og mer gla i Twin Hammers.
    Mer bilder kommer senere.

Må bare ladde batterier, så er det ut på ny tur.

Navn:		uploadfromtaptalk1437914378131.jpg
Visninger:	86
Størrelse:	49.8 KB

Terje.Helle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2015
    Sted
    Kolbotn
    Alder
    45
    Meldinger
    336

Standard

Helt klart en fantastisk bil for pengene med høy morrofaktor . Servohornsystemet er det eneste som trenger å byttes ut eller fikses. Tok en dråpe c.a mellom splineadapteret og hornet før jeg satte det på, da ble det bra. Bilen min er satt opp som crawler med singelspeed, mer klaring bak,tregere demping og sef. 2s 2200 foran. Funker kongebra!
    T.helle

AngelowDoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2013
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    670

Standard

Denne er også satt opp som crawler, tar seg utrolig godt fram, bruker begge girene siden eg liker å kunne kjøre fort med den også, 1 gir er lav og passelig til bratt terreng, 2gir er så pass den løse grus når den tar av. bruker 2 stk 2200mah batteri, for å få lengre kjøretid og mer vekt, siden batteriene ligger lavvt helt fremme hjelper dei den å klatre. har satt den opp med mindre klaring bak, da den har litt for mye etter min smak orginalt.

styringen har eg ikkje gjort noe med, bortsett fra å bytte ut orginalservo da den røyk, har hatt denne bilen siden 2013 å det var min første crawler, så har hatt litt forskjellig elektronikk i den.
    Men skal eg oppgradere styringen bilr det Sr. Irie oppsett.

for øyeblikket min artigeste bil! men liker jo å variere
    Sist endret av AngelowDoom; 26-07-2015 kl 19:35

AngelowDoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2013
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    670

Standard

Her er flere bilder fra dagens første tur.

Satt på Proline Super Swampers pga Vaterra Super swampers som sto på sist var bittelitt for store å tok bort i støtfangeren. satt i en litt bedre servo også.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine