+ Svar på tråd
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Bukker

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Konnerud
    Meldinger
    20

Standard Bukker

Endelig en løsning som var litt tøffere enn gamle maisbokser for å ha under bilen når den står og venter på neste kjøretur. Vet ikke om det bare er meg, men dekkene har lett for å bli litt ovale hvis bilen står på alle fire...så fant jeg Helge og hans 3d-printer, og vipps så var det løst (Han har en annonse her inne) Kjøpte to forskjellige bukker, en til å justere, og en som det er fast høyde på. De med fast høyde er litt større, og måler 7 cm, de andre kan justeres fra 5-7 cm. De som er faste er nok de som blir med på tur også,så ikke man mister pinnen som skal holde igjen på de andre bukkene. Men uansett, gøy da

Ja, det er min gule Dingo som har blitt rød Plastidippet den i påsken, laget tak på den og satt inn vinduer baki...ikke ferdig enda, men brukbart enn så lenge. Kommer tilbake med bilder på en ny boks til bilen, bare jeg får montert den.

Sist endret av -Rune; 19-04-2015 kl 17:27

Terje.Helle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2015
    Sted
    Kolbotn
    Alder
    45
    Meldinger
    336

Standard

Hei igjen Rune! ,, Stand by me ,, burde posten hete. Deilig og slippe flatspots i dekka. Morsomt å høre hva du syns om dipen etter mye bruk. Er helt greit på dingo med breddere og bur, men glir dårlig på stein med cherokee eller lign. Bruker det til detaljer, som takstativ, lykter, felger og lign. Hvor mye betaler du for boksen?
    T.helle

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Konnerud
    Meldinger
    20

Standard

Terje: Det var 149kr for boksen mener jeg å huske på Mekonomen. Ja, det er nok ikke for biler som brukes, hehe, driver bare med søndagskjøring jeg vet du. Men ja, ser hva du mener, og har vel erfart det, men må si det tåler mer enn jeg trodde den dippen. Så til sitt bruk er det genialt, men jeg går ikke av veien for å bruke det på nytt på samme måten.

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Konnerud
    Meldinger
    20

Standard

Nå har jeg omsider fått inn radioen, og øksen ligger klar til neste skogstur

Brannslukker og en kaffekopp må alle med respekt for varm kaffe og hete sommerkvelder ha

Om ikke jeg trenger ekstra bensin til turen kan man jo fylle den med kaffe eller annet drikke...

Og skulle jeg kjøre ned i et stort hull så har jeg med stige så jeg får klatret opp igjen
    (Kan jo være greit å ha med når man bestiller nye deler også, det er jo ganske høye priser mener jeg... )

-------

Som om ikke jeg hadde nok med meg på tur, så har Helge her på forumet printet ut et par ekstra bokser til meg.

Den ene er tom enn så lenge...men planen er å flytte esc'en dit, sammen med bec'en så man fordelt vekta riktig.

Har testet bilen noen runder slik den står nå, og det ser for meg ikke ut som om sidestabiliseringen har endret seg stort. I alle fall ikke mer enn jeg evt kan leve med.

+ Svar på tråd

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine