+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 13 av 13

Tråd: T-Finder "White Mojave" edition

StigAre sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Horten
    Alder
    37
    Meldinger
    2,352

Standard

Fint karosseri
    Men hvorfor har du så laaaange dempere på den ?
    Hvordan fungerer den i terrenget med dette oppsettet ? Antar den velter en del, hehe
    Stig Are Kristiansen
    It's only broken because I tried to fix it...

XxMKxX sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Meløy
    Alder
    30
    Meldinger
    27

Standard

Sitat Opprinnelig postet av scalerknut Vis post
    Er den ikke veldig topptung da?? Akselavstanden blir vel litt feil sånn den står nå, om ikke du forlenger limkene da......
    Sitat Opprinnelig postet av StigAre Vis post
    Fint karosseri
    Men hvorfor har du så laaaange dempere på den ?
    Hvordan fungerer den i terrenget med dette oppsettet ? Antar den velter en del, hehe

Den er fan-tastisk topptung...
    Linkene blir stadig endret på, etterhvert som de knekker... Grunnen til at det ble disse demperne er rimelig enkel, jeg trengte noen kraftigere enn de forrige og disse så bra ut på bildene...
    Det at de var tykke som trestubber og egentlig ikke passet noensteds fant jeg ut etterpå.
    Så da ble bilen litt for høy sånn i utgangspunktet - men men

Har byttet felger og dekk til 1,9 Vintage stålfelger og Trail Busters, og har ikke fått testet dette oppsettet så forferdelig mye at jeg kan konkludere med annet enn at den fremdeles er topptung
    Rent scalamessig tror jeg faktisk den så bedre ut med 1,55 Mud Thrashers også, selv om den fikk et svært forskjellig utseende nå. Bilder kommer vel etterhvert.
    Magnus K - MAN TGX XXL - BMW X5 - Volvo FH12 8x8 - Volvo FH12 4x2 - T-Finder "Mojave edition"

XxMKxX sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Meløy
    Alder
    30
    Meldinger
    27

Standard

Heisann
    Det har vært stilt fra min side svært lenge nå, men bilen har just nettopp kommet ut av vinterdvalen og fått kjørt seg litt i både gjørme og vann.
    Den er også under konstant endring hva gjelder småting, og mer skal det bli.

Men til poenget: Her er bilder av litt kjøring!

Fant ut jeg skulle teste noen andre dekk...
    Disse kommer i utgangspunktet fra en midlertidig pensjonert nitrobil tilhørende eieren av den sorte Wrangleren, så er nok neppe noen permanent løsning, men jeg likte de godt. På disse bildene er dekkene fylt med skum, den er etterpå tatt ut.

Gjørme er fint - hadde vært fint med 4x4 nedi der også, men måtte tydeligvis klare meg uten...

Lukeparkering!

Belastningsproblematikk anyone?

Rengjøring, reparasjon og generelt vedlikehold ser ut til å være nøkkelen til suksess..

...og etpar "kanskje-kanskje"-bilder....

Magnus K - MAN TGX XXL - BMW X5 - Volvo FH12 8x8 - Volvo FH12 4x2 - T-Finder "Mojave edition"

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine