+ Svar på tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 49

Tråd: På'n igjen snart!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    RØROS
    Alder
    62
    Meldinger
    337

Standard På'n igjen snart!

Hadde et illebefinnende seint i går kveld, bestilte meg en Wrangler Jeep fra RCmart i PingPong. Den bør komme rett over helgen da jeg valgte EMS-frakt denne gangen.

Usikker på hvor mye skala-stæsj som havner på bilen, men i første rekke blir det takgrind med lys og litt alu her og der (sidebøyler, skliplate foran).

Noen som har forslag til farge på kjerra?
    Selv hadde jeg lyst på kobberfarge, men Tamiya har den visst bare som lexanlakk. Har vurdert å ha hele bilen i en farge, ifølge dagens utgaver av1:1 bilen leveres den hellakkert. Helsvart synes jeg blir litt for mye likbil, hvit blir kjedelig og sølv blir A4-farge.

Dekk & felger: Skal prøve meg med Dirt Grabber Ø96mm på enten originale felger eller F350 type. Pajero-felger blir neppe pent. Har også et hjulsett fra Losi MRC som skal prøves.

Her har jeg litt å spekulere i før det blir sesong for ribbe, pepperkaker og det lille Basusjernet.
    Jimny
    Rune Eggen
    Lista over bilene mine er lang som en dassrull!

Før var jeg veldig usikker på meg selv. Nå har jeg begynt å tvile på det!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    RØROS
    Alder
    62
    Meldinger
    337

Standard Næhmen!

Postman Pat var innom med STOR pakke. Etter å ha kveilet ut diverse kvadratmeter med bobleplast dukket det opp et byggesett. Jeg kjøpte med kulelagersett, ekstra felger, F350 dekksett og ei takgrind.

Dermed blir det bygging en stund framover. Jeg er fortsatt interessert i fargeforslag for bilen!
    Var forøvrig og så på Quick-lakk i går, de har en lys limegrønn som heter Frisk. Tror den kunne bli litt spesiell...
    Påsan står hardt på at bilen skal bli helsvart, men jeg prostituerer på det mest veneriske!
    Vedlagte bilder    
    Jimny
    Rune Eggen

Satt på Pause PaalAa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    OSLO City of rocks and rolls
    Alder
    60
    Meldinger
    4,494

Standard

Quick Frisk, blir nok rimelig friskt ja. Og sorte skjermlister.

RC4WD Team Driver.

I can't break the rules, I make them!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    RØROS
    Alder
    62
    Meldinger
    337

Standard

Vi får se etterhvert. Har puslet litt med bakakselen nå. Lagt inn sperre og et ekstra 850 lager bak de ytre lagrene på stikkakslingene (isteden for plastforingene) og bak drivleddet. Shimset litt i samma slengen også.

Det blir girkasse i morgen, skal gjøre et par tricks her også mht lagrene. Det går nemlig an å smette inn et ekstra her og der!
    Jimny
    Rune Eggen

The Banned DNF moderator T5 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    2,541

Standard

Denne er jo grønn , vet ikke om den er i nærheten av den fargen du så på . men fin farge .
    http://www.norcc.com/vb/showthread.p...-hardplastbody...
    Morten Jenssen
    Oslo
    Mr.OldSchoolKicker AKA Mr.NewOldSchoolSportsmanKickerMotherfucker.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    RØROS
    Alder
    62
    Meldinger
    337

Standard

Tja, jeg tror faktisk at Quick frisk-fargen blir noe lysere. Men det er mulig jeg går for gult isteden. Har fjernet diverse "pupper" , fant ingen BH som passet heller så det var bare å kappe i vei! Hull for takgrind og jekk er boret, mulig det blir grunning i morgen?

Har noen av dere andre Jeep-eiere merket at det er minst 5-6 mm sideveis slark i det framre karosserifestet? Mulig å legge inn noe i sporet for å få det mer presist?

En annen detalj: har sett at mange med 1:1 Jeep kapper inn fangeren foran slik at den er like bred som grillen. Lurer på om jeg skal kappe hjørnene, akkurat på den markerte kanten på hjørnene.
    Sist endret av Jimny; 01-11-2011 kl 20:26
    Jimny
    Rune Eggen

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    RØROS
    Alder
    62
    Meldinger
    337

Standard Det går framover!

Da er chassiset ferdig mekket og prøvekjørt. Karosseriet er grunnet og klar for litt gul lakk. Bilen blir signalgul med sort, hvit eller grå topp. Lurer på om jeg skal ha den som Sahara-utgaven dvs med skjermlister osv i karosserifargen.

Jeg hevet karossen ca 8mm ved å borre nye lavere hull bak på karossen. Foran er flippen hevet ved hjelp av to plasthylser fra Axial, og selvsagt lengre skruer.

Den nevnte slarken i framre karosserifeste fixet jeg enkelt ved å bore inn en M3 skrue på hver side. Skruehodene fyller akkurat tomrommet i hullet for flippen. Evt kan det hele justeres ved å skru skruene ut/inn.

Alufelgene var noe jeg hadde liggende, men jeg synes faktisk de kler bilen så langt. Litt tøft med dype felger på en Jeep? Dekkene er inntil videre F350, men de er vel neppe kjørbare. Heldigvis er de noe mykere enn puckene som fulgte med bilen, fatter ikke at Tamiya ikke legger ved mykere dekk!
    Vedlagte bilder      
    Jimny
    Rune Eggen

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    RØROS
    Alder
    62
    Meldinger
    337

Standard Gult er kult!

Da har det batteridrevne lille neket fått på seg påskefargen. Nå gjenstår svart topp og muligens svarte skjermbuer.

Det siste bildet viser bilen jeg har tatt utgangspunkt i. Bilen har kappet frontfanger, det synes jeg gjør seg på en Jeep!
    Men jeg lurer på om jeg skal foreta en sånn Koppang-trimming, dvs kromgrill og bøttelykter (samt ei drøy favn med Wunderbaum inni bilen).

Fortsettelse følger!
    Vedlagte bilder      
    Jimny
    Rune Eggen

Administrator g-jero sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Jessheim
    Alder
    43
    Meldinger
    5,403

Standard

Gult er jo kult jo :-) ser bra ut herfra !
    Rock on !!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    RØROS
    Alder
    62
    Meldinger
    337

Standard

Noen som vet hvor jeg får tak i krom grill til bilen, jeg vet det er laget av en eller annen stæsj-fabrikk?
    Jimny
    Rune Eggen

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine